Fair Practices Commission - Intake Analyst

Fair Practices Commission

Intake Analyst

The Fair Practices Commission (FPC) is the organizational ombudsman for the Workplace Safety and Insurance Board (WSIB). The Commission provides an independent, neutral and confidential service for injured workers, employers and service providers with complaints about the service they receive at the WSIB. The Commission also identifies systemic issues and recommends improvements to the WSIB.

As an Intake Analyst you will be a strong communicator with a passion for helping people. You will review complaints in light of the FPC’s mandate, engaging in an early resolution process with complainants to address and resolve jurisdictional complaints. The Intake Analyst will also provide referrals for non-jurisdictional matters, compile relevant information and documentation and summarize complaints in a case management system. Key qualifications for this position include: knowledge and experience in customer service techniques to deal effectively with the public; conflict management skills; the ability to handle a large volume of telephone inquiries; and proficiency in Microsoft Office. Knowledge of Ombudsman practices; administrative fairness requirements and the Workplace Safety and Insurance Act are assets. Bilingualism in French and English is a strong asset.

Prospective candidates may be required to undergo a criminal records name check prior to or at any time following hire.

To apply for this position, please email a resume and covering letter to: vacancy@fairpractices.on.ca by January 27, 2020.

www.fairpractices.on.ca

 

Commission des pratiques équitables

Analyste des demandes

La Commission des pratiques équitables (CPÉ) est l'ombudsman organisationnel de la Commission de la sécurité professionnelle et de l'assurance contre les accidents du travail (CSPAAT). La Commission fournit un service neutre, indépendant et confidentiel aux travailleurs blessés, aux employeurs et aux fournisseurs de services qui désirent porter plainte concernant les services qu’ils ont reçus de la CSPAAT. Elle cerne également les problèmes systémiques et recommande des améliorations à la CSPAAT.

La personne qui occupera le poste d'analyste des demandes possédera de solides compétences en communication et sera animée de la passion d'aider les gens. Elle examinera les plaintes à la lumière du mandat de la CPÉ, tout en prenant part à un processus de résolution précoce auprès des plaignants pour traiter et résoudre les plaintes en matière de compétence. L'analyste des demandes aiguillera également les clients vers la personne appropriée pour les questions non liées à la compétence, rassemblera l'information et les documents pertinents, et entrera les sommaires des plaintes dans un système de gestion des cas. Parmi les exigences clés du poste, mentionnons : connaissance des techniques de service à la clientèle et expérience connexe pour traiter efficacement avec le public; compétences en gestion des conflits; capacité de traiter un volume élevé de demandes de renseignements par téléphone; et maîtrise de Microsoft Office. La connaissance des pratiques d'un ombudsman, des exigences d'équité administrative et de la Loi sur la sécurité professionnelle et l’assurance contre les accidents du travail est un atout. La maîtrise du français et de l'anglais est un atout important.

Il se peut que les candidats potentiels doivent faire l'objet d’une vérification de casier judiciaire avant l’embauche ou en tout temps, par la suite.

Pour poser votre candidature, veuillez faire parvenir un curriculum vitæ et une lettre d'accompagnement à vacancy@fairpractices.on.ca d'ici le 27 janvier 2020.

Expiry Date: 
Monday, January 27, 2020 - 5pm